FontMaker for BASCOM

Pytania, instrukcje - wszystko o fontach
Awatar użytkownika
Henryk
Posty: 348
Rejestracja: 22 sty 2018, 17:20

Re: FontMaker for BASCOM

Post autor: Henryk » 25 mar 2018, 13:08

@ Jacek , niema sprawy , też mam nadzieję , że wszystko zadziała ;)

Mam jednak małe wątpliwości , otóż przeglądam sobie wygenerowany plik font dla napisu " Henryk " i nie widzę litery "y" kończącej właściwą linię :?:
@ Bartek , tak chyba nie powinno być :?:
fontmaker05.JPG
[edit]
To niesprawiedliwe ! :lol: wpisuję słowo grzyb , ryba ....program dopisuje ;y na końcu lini , a jak wpiszę Henryk , to już brak ;y na końcu lini . :?:

[edit ]
Ciąg dalszy " orki " w programie ;)
Wpisałem słowo Bobrownik ... w tym przypadku "obcięło " końcówki lini ;o ... ;r .

[edit]
Kolejne spostrzeżenie ;) kiedy napis zajmuje więcej niż 5 znaków , zaczynają się problemy ze znikającymi zakończeniami lini .
Słowa do 5 znaków , kody są generowane poprawnie :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
niveasoft
Posty: 1213
Rejestracja: 17 sie 2015, 12:13
Kontakt:

Re: FontMaker for BASCOM

Post autor: niveasoft » 25 mar 2018, 16:24

Kombinuj dalej, może się to przyda do szybszego odnalezienia jakiegoś bug`a.
Natomiast ja wyjaśnię po co jest funkcja Optimize.
Fonty potrzebują całych bajtów. Jak jest font 16x16 to oczywiście zajmuje dwa na dwa bajty. Jednak jak wygeneruje się font 17x16 to niestety będzie potrzebował dwa bajty więcej na każdy znak. Można taki font zmniejszyć funkcją Optimize do 16x16.
Działa to też w drugą stronę. Jak font wyjdzie 22x24 to można ciut zwiększyć czcionki tak by zajmowały 24x24 bo inaczej to fonty będą miały nieużytą powierzchnię.
Wszystkie fonty kolorowe są zaokrąglane do pełnego bajtu. Kiedy więc program pisze "will be rounded to XxX" to warto zoptymalizować do tego rozmiaru :D
Awatar użytkownika
Henryk
Posty: 348
Rejestracja: 22 sty 2018, 17:20

Re: FontMaker for BASCOM

Post autor: Henryk » 25 mar 2018, 16:32

niveasoft pisze:
25 mar 2018, 16:24
Kombinuj dalej, może się to przyda do szybszego odnalezienia jakiegoś bug`a.
Cześć Bartek :D

Ta sytuacja przypomina mi problem z " ciasnym " stringiem , który ma zwrócić więcej znaków inż może , czego efektem jest obcinanie ostatnich znaków :?: ale to tylko moje takie amatorskie kombinowanie :D
Awatar użytkownika
niveasoft
Posty: 1213
Rejestracja: 17 sie 2015, 12:13
Kontakt:

Re: FontMaker for BASCOM

Post autor: niveasoft » 25 mar 2018, 16:41

W komputerach się długości nie deklaruje. Czasem do jednego stringa wciągam kilka kartek A4 na raz.
Na przykład mam program który przeszukuje całą bibliotekę mcs.lib i szuka w stringu różnych rzeczy :D
Awatar użytkownika
Henryk
Posty: 348
Rejestracja: 22 sty 2018, 17:20

Re: FontMaker for BASCOM

Post autor: Henryk » 25 mar 2018, 16:45

Ja mało kumaty , kombinuję jak koń pod górkę :D
Ciekawe jest dlaczego problem pojawia się przy słowach dłuższych niż pięć znaków :?:
Nie mam jak sprawdzić , czy odpisanie do kodu brakujących końcówek wyświetli poprawnie napis .
Awatar użytkownika
Henryk
Posty: 348
Rejestracja: 22 sty 2018, 17:20

Re: FontMaker for BASCOM

Post autor: Henryk » 25 mar 2018, 17:39

Rozkminiacz kodów do programu :D
Mam nadzieję pomoże zrozumieć sposób działania programu .
Dotyczy plików font generowanych dla konkretnego słowa .
rozkminiacz.JPG
[edit]
Należy pamiętać o hierarchii tabeli znaków ascii , litery będą podstawiane od najniższego numeru w tabeli do największego ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Henryk
Posty: 348
Rejestracja: 22 sty 2018, 17:20

Re: FontMaker for BASCOM

Post autor: Henryk » 25 mar 2018, 19:23

@ Bartek
Sprawdziłem pozostałe opcje wyboru zakresów z przycisków górnych , " obcina" obie linie nawiasów ( ) , w Extended Ascii również .
Na podglądzie jest wszystko , a w wygenerowanym kodzie brak zakończeń lini .

[edit]
Z chwilą otwarcia Font File Editor , nawiasy ( ) znikają na końcu lini , ale na dole w komentarzach są .
Można je dopisać ręcznie i wtedy mam je w kodzie .
Pewnie jakaś buba jest na pozycji 40 41 tabeli .
Awatar użytkownika
Henryk
Posty: 348
Rejestracja: 22 sty 2018, 17:20

Re: FontMaker for BASCOM

Post autor: Henryk » 01 kwie 2018, 9:42

Witam :D Wesołych Świąt :D

Mam prośbę do Kolegów posiadających wyświetlacz graficzny , proszę sprawdzić czy wygenerowany napis będzie wyświetlony poprawnie .
Napis - Pentodax1 , kod napisu $'(*)&%+#

Jeśli napis będzie poprawnie wyświetlony opiszę jak obejść ten drobny problem z przesuniętymi literkami ;)
Poniżej plik napisu
project10x12_Pentoda.rar
[edit]
Przeglądając plik wygenerowany Extended Ascii , znalazłem chyba jakąś pozostałość z czasów tworzenia programu ;)
extended_ascii.JPG
Całkiem możliwe , że jest to powód zakłóceń w programie :?: akurat są dwa takie chochliki .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
pimowo
Posty: 392
Rejestracja: 28 maja 2016, 10:07

Re: FontMaker for BASCOM

Post autor: pimowo » 09 kwie 2018, 23:31

Henryk pisze:Mam prośbę do Kolegów posiadających wyświetlacz graficzny , proszę sprawdzić czy wygenerowany napis będzie wyświetlony poprawnie .
Napis - Pentodax1 , kod napisu $'(*)&%+#
Jakoś przeoczyłem Twój post...
Zrobiłem wszystko jak mówisz i napis jest wyświetlony jak najbardziej poprawnie ;)
Awatar użytkownika
Henryk
Posty: 348
Rejestracja: 22 sty 2018, 17:20

Re: FontMaker for BASCOM

Post autor: Henryk » 10 kwie 2018, 17:20

Witam :D
pimowo pisze:
09 kwie 2018, 23:31
Zrobiłem wszystko jak mówisz i napis jest wyświetlony jak najbardziej poprawnie ;)
Dziękuje pimowo za sprawdzenie .

Wszystko teraz jest jasne , podaję jak obejść tą drobną niedogodność w programie ;)
fontmaker06.JPG
fontmaker07.JPG
Jeśli ktoś użyje opcji dostępnych pod przyciskami gdzie są zakresy liter , postępuje tak samo jak podczas generowania czcionek dla pojedynczego napisu ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ