[BASCOM] Sterowanie MAX7219, HT16K33
: 10 lut 2017, 19:38
OSTATNI UPDATE 2017-03-12
Obecnie testuję też wersję "anypin" czyli działa na jakichkolwiek wolnych pinach
Można pisać gdyby ktoś chciał potestować
Od wersji V2 obsługuje panele matryc które połączone w cztery można kupić na portalach aukcyjnych.
Zestaw gotowych funkcji do niezwykle łatwego sterowania poniższymi efektami.
Przykładowy ostatni efekt gdzie napis "BASCOM" wyłania się z pikseli wywołuje się tak:
Kod wykorzystuje sprzętowe SPI czyli :
Dodatkowo powstał film, ale zastanowię się czy umieścić go na YT. Na razie link do fimu na GoogleDrive jest TUTAJ
Obecnie testuję też wersję "anypin" czyli działa na jakichkolwiek wolnych pinach
Można pisać gdyby ktoś chciał potestować
Od wersji V2 obsługuje panele matryc które połączone w cztery można kupić na portalach aukcyjnych.
Zestaw gotowych funkcji do niezwykle łatwego sterowania poniższymi efektami.
Przykładowy ostatni efekt gdzie napis "BASCOM" wyłania się z pikseli wywołuje się tak:
Kod: Zaznacz cały
Text = "BASCOM"
Call Make_array(from_fog , Center , Scroll)
- CS(chip select) łączymy z SS(slave select)
- DIN(data in) z MOSI(master output, slave input)
- CLK(clock) z SCK
Kod: Zaznacz cały
'HELPER skąd dokąd nadpisać czy przewinąć?
'Make_array( Func As Byte , Destination As Byte , Overwrite As Byte)
' For_fall = 1 napis opadnie z góry
' For_popup = 2 napis wysunie sie z dołu
' From_right = 3 wysunie sie z prawej strony
' Sand = 4 sandglass - klepsydra buduje napis od dołu
' From_left = 5 wysunie sie z lewej strony
' Show_now = 6 napis pokaże się od razu
' Blank = 7 metoda dla Clear_disp() napis zniknie od razu
' For_join = 8 napis wysunie sie z obydwu stron i połączy
' For_stick = 9 napis wysunie sie z obydwu stron ale tylko tyle ile ma liter
' For_split = 10 metoda dla Clear_disp() napis się rozsunie
' From_fog = 11 napis wyloni sie z pikseli
' Center Alias 0 na końcu wycentruj napis
' To_left Alias 1 przewijaj aż do lewego brzegu
' To_right Alias 2 przewijaj aż do prawego brzegu
' Whole_txt Alias 3 przewiń cały napis
' Overwr Alias 1 pozostaw stary napis i go nadpisuj
' Scroll Alias 0 przesuwaj stary napis poza krawędź